Returpolicy

Returer och byten

Eftersom alla våra produkter tillverkas specifikt för dig först efter att du lagt din beställning – så kallad print on demand – accepterar vi inte returer eller byten. Detta gäller även vid felbeställningar, ändrade preferenser eller storleksproblem.

Vi erbjuder endast reklamationer vid defekta, skadade eller felaktiga produkter. Om du mottagit en vara som är trasig, har ett tryckfel eller inte stämmer överens med din beställning, kontakta oss så snart som möjligt på hello@lillea.se så hjälper vi dig.

Vi hoppas att du förstår att denna policy är en del av vårt arbete för att minska överproduktion och värna om miljön – tack för att du handlar med omtanke.

 

Reklamationer och skador

Kontrollera alltid din beställning vid mottagandet. Om din produkt är defekt, skadad eller felaktig, kontakta oss omgående på hello@lillea.se med en beskrivning och bilder på problemet, så hjälper vi dig vidare med en eventuell reklamation.

Ångerfrist inom EU

Observera att ångerrätten inom 14 dagar enligt EU-lagstiftningen inte gäller för personanpassade produkter som tillverkas på beställning. Eftersom våra varor trycks efter att du beställt dem, omfattas de inte av den vanliga ångerrätten.

 

Återbetalningar vid godkända reklamationer

Om din reklamation godkänns återbetalar vi beloppet till din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Om det gått mer än 15 arbetsdagar efter att din reklamation godkänts, vänligen kontakta oss på hello@lillea.se.